Klimaudfordringer i Bangladesh: 3. En (u)sikker fremtid

Læs denne Webdok og se tilhørende videoer som forberedelse til elevopgaverne: BANGLADESH WEBDOK

Læs og forstå

Kender du til FNs verdensmål for bæredygtig udvikling? På www.verdensmaalene.dk kan du læse om de 17 verdensmål, og hvorfor de er vigtige. Når I har stiftet bekendtskab med verdensmålene, deler jeres lærer jer op i 5 grupper (eller hvor mange din lærer finder nødvendigt). Hver gruppe får ansvaret for en (eller flere) af følgende verdensmål:

(1) Afskaf Fattigdom

(2) Stop Sult

(4) Kvalitetsuddannelse

(5) Ligestilling Mellem Kønnene

(6) Rent Vand og Sanitet

(8) Anstændige Jobs og Økonomisk Vækst

(10) Mindre Ulighed

(11) Bæredygtige Byer og Lokalsamfund

(13) Klimaindsats

(16) Fred, Retfærdighed og Stærke Institutioner

Analyser

I skal nu analysere jer frem til, hvilke udfordringer man oplever i Bangladesh, som berører netop jeres verdensmål.

Diskuter og præsenter

I skal i grupperne diskutere, hvad man kan gøre ved det konfliktfyldte klima i Bangladesh for bedre at nå verdensmålene og for bedre at undgå at fremtiden i Bangladesh bliver usikker.

Vi vil meget gerne høre jeres forslag. Tag et billede, fortæl os om jeres forslag, del det på Instagram eller Facebook og brug gerne følgende hashtags #KonfliktKlima, #KlimaMigration og #KlimaForFred

Kernestof
KOMPETENCE, FÆRDIGHEDS- OG VIDENSOMRÅDER:
Menneskerettigheder og ligestilling
Historisk bevidsthed
Jordkloden og dens klima
Sociale og kulturelle forhold
Overblik over forløbet
Fag
Klassetrin
Udskoling
7. klasse - Gymnasie 3. år
Undervisningstid
Læringsmål for Forløbet
Efter forløbet bør eleverne kunne:

Elevopgaver i forløbet

No items found.